Popronde Haarlem

Zaterdagavond/nacht vond Popronde in Haarlem plaats. Een gratis festival waarbij opkomende bandjes in verschillende theaters en kroegen door de hele stad optreden. De losse sfeer die de Popronde met zich meebracht was in het hele centrum merkbaar. Zo was het aanzienlijk drukker dan normaal in de vele kroegen die Haarlem kent. Maar niet alleen binnen was het druk. Ook buiten liepen, ondanks de kou, veel mensen van kroeg naar kroeg om van zoveel mogelijk optredens iets mee te krijgen. Ook ik ben bij drie van deze optredens geweest, zo begon ik om 22.30 in het Patronaat cafe bij Soul Sister Dance Revolution. Een bandje wat naar eigen zeggen ‘stevige alternatieve rock’ muziek maakt. Dit bleek aardig te kloppen want ondanks het feit dat ik een zware werkdag achter de rug had en dus eigenlijk best wel moe was, wist dit bandje me weer aardig wakker te schudden om zo de rest van de avond fit en klaarwakker door te brengen. Na deze ‘stevige rock’ wordt ons aangeraden om naar F.O.O.B in het Wapen van Bloemendaal te gaan. Want op de ‘Pure power funk’ muziek die dit bandje maakte zouden we ‘onze heupen even lekker kunnen losdraaien’, aldus de meneer die ons dit bandje aanraadde. Eenmaal aangekomen was de muziek inderdaad ‘funky’ en was het moeilijk om niet met de voetjes van de grond te gaan. Echter de gemiddelde leeftijd van het publiek, toch zeker 30+ (zoals eigenlijk altijd in het Wapen van Bloemendaal), doet ons niet helemaal op ons gemak voelen en dus besluiten we weer over te steken naar het Patronaat waar op dat moment Wooden Saints speelt. Deze band bestaat uit maar liefst 10(!) leden en ze omschrijven zichzelf het liefst als een ‘draaideurformatie’. Waarmee bedoelt wordt dat de bandleden voortdurend wisselen van instrument. Dit verklaart dus ook dat er plus minus 6 gitaren en 2 drumstellen op het podium uitgestald staan wanneer deze band op het podium in de Kleine zaal van het Patronaat staat. Het feit dat de band uit 10 leden bestaat die steeds van instrument en plek wisselen en het feit dat de band een trompettist kent zorgt ervoor dat je steeds weer verrast wordt. Voor mij is het optreden van de Wooden Saints dan ook met stip het hoogtepunt van de avond en dus een mooie kers op de taart.

Helaas is de kwaliteit van de foto’s die ik maakte slecht, aangezien een instelling van mijn camera niet goed stond en ik daar op het eind van de avond pas achter kwam. Toch heb ik de beste geselecteerd en die zijn hieronder te zien:

Tags:

Plaats een reactie